2010. február 21., vasárnap

We can do it ! or..dont...Márpedig dolgozni kell..



M mint munka.
Van egy hely, közismertebb nevén a munkahely. Ki szereti ki nem..embere s
inkább munkája válogatja.
A kereskedelemről általában, nem tudom kinek mi jut az eszébe, azt hiszem én neki köszönhetem h elment a kedvem az emberektől mielőtt megjött volna.Naponta kapcsolatban vagyok ezzel a bűvös szóval, és a napok múlásával egyre inkább érzem , hogy a véleményem nem változik.Nem is fog változni.Fórumok cikkeznek a vevők jogairól, arról hogy, a kereskedő mikor, hogyan, és egyáltalán ..cserélje vissza a hibás árut, a vevőnek mindig igaza van, és itt kérem azért vagyunk hogy a vevők kedvére tegyünk és ugráljuk őket körül. Mikor nyílik majd meg egy olyan fórum , ahol végre nem csak a vevőnek lesz igaza.. ..Amikor megosztásra kerülnek olyan történetek, miszerint a kedves vevő melegebb éghajlatra küldi az eladót mert az önkiszolgáló boltban nem ugrálták körül,(igazából nem melegebb éghajlat volt, hanem..tej tárolására alkalmas fazekas edény+ ősi mesterséget űző nőszemélyi foglalkozás)mit szépítsem? Le k*csög-k*rváztak nemes egyszerűséggel..vagy mert épp veréssel fenyegetik meg az eladót mert valami nem tetszik a kedves vevőnek..vagy mert egyszerűen az emberi tudatlansággal vagy butasággal felruházott vevőnek nem lehet segíteni.Emberi butaság? Akad..akad kérem és nem kell messzire menni, mikor a nyitva -zárva tábla van a történetünk központjában..az ajtón lóg kifelé mutatja hogy nyitva.Kizárásos alapon akkor befele himbálódzik a zárva felirat.Ez eddig mind jó és szép..de mikor megkérdezik ,hogy hol kell kimenni..és az ajtóra mutatunk..hogy ott..akkor jön az elmés megállapítás hogy:"de az van kiírva az ajtóra, hogy zárva".. És akkor jön a felvilágosítás, hogy ez valóban remek észrevétel..csak hogy kifele nyitva van.."de én ezt nem tudhattam" -érkezik a válasz.
Vagy a következő eset mikor a fizetésnél az ott dolgozókat próbálják meggyőzni, hogy "De igen én itt tegnap fizettem kártyával"... technikailag ez teljesen lehetetlen, hisz kártyaleolvasót még nem látott a pult. De ők megmagyarázzák.
Úgy tűnik, néhányukat még az első osztályba is vissza kéne küldeni.. Ezt abból a állapítottam meg,hogy az olvasás az egyesek..kettesek számára igen csak megerőltető tudomány.Mindenesetre , az olyan felkéréseket amik arra céloznak hogy ezt azt legyenek kedvesek NE próbáljanak fel, illetve használtan dolgokat nem cserélünk vissza..figyelmen kívül hagyják, még akkor is ha a szemüket szúrja ki. És ezek után következnek be a verbális harcok melyekben a vevők erejüket s találékonyságukat, nem kímélve a lehető legváltozatosabb módon harcolnak jogaikért(?).. a felvértezett eladókkal.
Az eladók idegei sem rendelkeznek végtelen szakítószilárdássággal, pláne türelemmel.Ismeritek azt a közmondást..hogy:"Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten." Valószínűleg nem véletlenül találták ki.

Általánosan bebizonyított tény,..hogy az emberek izzadnak.Ki jobban ki kevésbé..ki a stressztől, ki a melegtől.Ki a műszáltól, ki a forró teától..ki ki döntse el miért.. De, ha van pénzünk műkörömre, hajfestésre,szoláriumra..hiper-szuper 23.századi mobiltelefonra..vajon miért nincs (igényünk) vagy pénzünk a fürdésre, dezodorra,parfümre..igényességre..?
A következő a helyzet.Egy olyan boltban..ahol az emberek a ruhapróba miatt fel le vetkeznek..ha óránként csak két ápolatlan ember vetkőzik le..futtassuk tovább az eseményeket..felveszi, nem jó helyreteszi..újat vesz fel, az sem jó..és ezek a ruhadarabok..fél óra múlva máson kötnek ki.És így tovább és így tovább. De ha már a kedves vevő ebbe nem gondol bele, erre nincs tekintetettel, akkor legalább az eladókra legyen (lenne) akik bizony levegőznek körülötte másként ugye nem megy..kell az oxigén...vagyis próbálnának levegőzni..mert inkább nem teszik.
Szoros a mezőny a Ki hány percig bírja levegővétel nélkül című versenyben. .. ... nyáron a rekord állandóan megdől..

Van egy szerkezet, ami megkönnyítette életünket..Louis Cartiernek köszönhetően az 1900as évek elejétől van karóránk. Amit nem ártana használni..mivel arra találták ki..Pl hogy tudjuk hogy mennyi az idő, mennyi időnk van még..egy egy program befejezésére vagy elkezdéséig.
Vagy például hogy ha egy bolt 10.00 kor nyit ki..akkor nem ballagunk be bambula módjára az eladó után..és kezdünk bele abba a mesébe..hogy de én csak szét akarok nézni. Történt ama furcsa eset, hogy a vevő magától bejön a sötét, még nem üzemelő boltba.Nem tűnik fel neki, hogy 1.sötét van (hmm biztos áramszünet) 2.sehol egy eladó (hmm talán bújócskáznak..és most egymást keresik) 3.nincs benn más vevő (de jó én vagyok az első) .. És mikor az eladó kedvesen közli hogy, a bolt még nincs nyitva..akkor rácsodálkozva közli, hogy de azért ő szétnéz..vagy -Nem vehetnék valamit?Ide leteszem a pénzt,..blokk nem kell. Az ilyen megteszi hogy a negyedik felszólításra SEM távozik az objektumból.Ami hiba. Mert valószínűleg ő sem rohan észt veszejtve a munkahelyére..legyen az ( titkárság, üzemi konyha,posta kisegítő,cipész) hogy nyitás előtt kedvére tegyen az ügyfeleinek.. Akkor miért várja el,hogy neki abban a percben kinyisson a bolt. A vevő nem felsőbbrendű személy , csak szeretné elhitetni az eladóval.Ezt jegyezzük meg egy életre. :)
Az esetnek meg van természetesen a zárórai párja..ami úgy néz ki, hogy ha a bolt 19.00 kor ZÁR be, tehát az azt jelenti, hogy a nyúzott fáradt leamortizált eladó..szeretne végre haza menni, azzal foglalkozni amivel szeret..a szeretteivel lenni..mindegy AKÁRMIT, csak nem ott lenni..és várni hogy a kedves vevő..18.58kor beballagjon telefonnal a fülén..és komótosan ráérősen nekiálljon nézelődni..Mert ez nem az az időpont amikor megengedheti magának.Megtörténik ilyenkor hogy 19.00 kor figyelmeztetve van a vevő. "Legyen szíves a kasszához fáradni zárunk"
semmi gorombaság, durvaság..és az idegek is még a helyükön vannak.Vérnyomás rendben...De amikor az eladó azt a választ kapja..hogy.."jó csak ezt még felpróbálom.." vagy"jóvanmááááá" vagy" lehet itt kártyával fizetni?" vagy csak nem jön válasz és folytatódik tovább a komótos nézelődés.. akkor a vérnyomás megugrik, az izmok megfeszülnek,gondolatban megkezdődik a vevő felkoncolása egy kiskanállal mert az fájdalmasabb,és a feszültség fokozódik. Ha a vevő odaballag kegyesen a kasszához..és kipakolja az árut..és hozzáteszi mosolyogva (ekkor már 19.05) van hogy akkor ő ÁFÁS számlát is kér..na kérem ilyenkor pattannak el az idegszálak..
Még mindig a vevőnek van igaza.? És bármelyik vevő szívesen helyet cserélne egy napra az alkalmazottal? Tegyük a szívünkre a kezünket és nézzünk magunkba..jó mélyen.

Színház az egész világ.
A rendező és a forgatókönyv író a feljebbvalód.A bábok.az alkalmazottak.A rendező megírja a forgatókönyvet, s elő kell adni a pazar kis játékot a bolt közepén.Ha tetszik ha nem.
Új felvonás.
Nézők a helyükön, a levegő teli feszültséggel, még a kukoricába turkáló kezek matatása is megszűnik egy percre.A fejezet címe.."Elmulasztott segítségnyújtás." Műfaja :Kabaré.
Tartalom:Hogy magyarázza ki az eladó magát, ha a főnöke azt a titkos információt kapja,hogy bizony segítség megtagadás történt a boltjában.Ez bizony támadás..újabb támadás vevők az eladók ellen.Itt nincs helye a védelemnek az eladó részére,mert itt nem nyerhet.Nincs az a mondat mivel megoldhatja ezt az ügyet.Persze, arra a kérdésre..hogy mikor történt az eset, vagy hogy ki volt a cserben hagyott vevő, vagy valami konkrétum..válasz nem érkezik. Hirtelen minden feledésbe merül, (mit szólna ehhez Freud..?) és minden infó eltűnik mint az a bizonyos szamár a ködben.Marad a lecseszés..tehát, hogy miért nem segítünk a vevőnek,miért tagadjuk le hogy ebből abból nincs már a boltban. Ez szinte lehetetlen, hogy egy vevő kérésére azt mondjuk hogy Nem segítünk, és ha van minek tagadnánk le? Költői kérdés. Javaslom a szembesítést mint egyik lehetséges módját a tisztánlátásnak.
Vélemény: ha van olyan ember, aki képes bemószerolni egy eladót..a főnöknél..akkor az két dolog miatt lehetséges.1.jó pontot akar szerezni a bolt tulajdonosánál..mi a túrónak? kell az a nyavalyás 50% kedvezmény?..kicsinyes.. 2.valaki nagyon keresztbe tett neki, és muszáj(!) volt neki is. Ismerős a mondás? Dögöljön meg a szomszéd lova is..

Csini vagyok,jajj de csini..-avagy a divat és a közízlés megcsúfolása..

Nem is olyan rég, egyik kollégám..nekem szegezett egy igen lényeges kérdést..hogy akkor ő most a fehér csizmájához..milyen táskát vagy kabátot vegyen fel vagy nadrágot..mindegy valami volt..Alaposan gondolkodóba estünk, mert az összhatás fontos..nem, árt tisztában lenni azzal hogy mi mihez passzol.Meghánytuk-vetettük a témát.. Mint utóbb kiderült teljesen feleslegesen.Naponta olyan önkritikával nem rendelkező egyénekkel találjuk szembe magunkat, hogy szinte már nem is értjük..mi a fenét problémáztunk a fehér csizmán.. Összevegyítve az edző cipő vasaltélű nadrággal, vagy körömcipő melegítőnacival,a melltartó pedig arra való hogy hordjuk..ha már megvettük..de ha nem vettük meg..akkor meg vegyünk egyet..mert a gravitáció senkinek nem kegyelmez...Vajon természetes dolog e az, ha a tűsarkú csizma tű sarka, a talajjal nem 90° (fokot) zár be, hanem körülbelül..45-öt? Emberek, ha nem tudunk benne járni..ne vegyük már fel..de tényleg.Nem leszünk szexisek tőle, inkább viccesek.A miniszoknya..nehéz ügy.Véleményem szerint,az hódító ruhadarabnak számít.De milyen hatást vált ki akkor,ha a szoknyácska alól narancsbőrös jobb esetben,de rosszabb esetben súlyosabb lábak kandikálnak ki.. Jajj..Nemsokára itt a nyár s akinek nem inge ne vegye magára..de ha már parádézni akarunk..ujjatlan topban és rövidnadrágban..vegyük a fáradságot arra hogy a hónaljkutyát és az egyéb lengedező szőrszálakat eltüntessük..egy kis odafigyelés semmi több.

Csajok köszi a kommenteket..

A következő trükköt eszeltük ki.Egyik kollégánk, tematikusan odafordult a minap minden vevőhöz, hogy "Jó napot kívánok..segíthetek?" avagy.."Szóljon ha segíthetünk.." épp csak az nem volt odatűzve a mondat végére, hogy.. alás szolgája..miben segíthetek? léci léci hadd segítsek.
Nos, megdöbbenve tapasztaltuk , hogy a vevők többsége..1., nem akarja , hogy segítsünk neki 2.,nem tudja még maga sem, hogy mit akar, 3.,csak egyszerűen nézelődik. Egy önkiszolgáló boltban..miért várja el akkor a a vevők 12% (kevés arány nagyon kevés) hogy mégis körbe legyenek ugrándozva? Ezt hívják önkiszolgálásnak.Még a nevében is benne van. Magad Uram , ha szolgád nincsen.
De akad itt még egyéb probléma is.
Az emberek nincsen tisztában pl a fehérnemű méretükkel.S ha ők nincsenek tisztában vele..mi hogyan legyünk? Vegyünk egy aprócska példát. Szemebe találjuk magunkat valakivel, aki közli márpedig neki melltartó kell.Pompás..és milyen méret? Ilyenkor kínos hallgatás következik, mintha csak azt kérdeztem volna, hogy ki a jelenlegi uralkodó Marrakeshben.. Hát hogy ő nem tudja.. .. és pont.És akkor egy pillanatra át fut az agyunkon, hogy ha valaki ezzel nincs tisztában..akkor mivel van? Mégis mi vagyok én saccmester? Hogy betájoljam másnak a méretét?Legyünk tisztában akkor most a melltartó mértekkel és fogalmakkal.A kosár, ebbe kerül a mellünk jobb esetben. Á B C D lehetséges belőle.Az "Á" a legkisebb,általában bakfis tinilányok keresik..a D nos és az ezt követő betűk..a legnagyobbak közé tartoznak.A számok a körméretet jelentik.60, és 65 ös nem nagyon létezik..még ha azt is állítja a kedves vevő hogy, de tegnap ő nálunk ilyet próbált és vett.Akkor sem létezik.Mert annyira tisztában vagyunk a munkánkkal,és az árukészlettel is, hogy nálunk 70-től kezdődik a számozás.

Emberi butaság.
Második fejezet. Melyben bemutatom azt, hogy -igazából már nevet sem merek adni neki, -az emberi butaságot.Lucifernek hála, az első emberpár szakított vala a Tudás fájából..hát úgy tűnik ez nem mindenkinél öröklődött...Sőt..
Új történet veszi kezdetét..Melyben a szegény eladón a cég nevét hirdető póló vala.Ezzel is nyomatékosítva hogy hol dolgozik.Rikító színű hogy feltűnő legyen, és rajta feketével nyomtatva elöl hátul hogy NAGYCIRKUSZ(avagy a cég neve)(a közeg erősen hasonlít). Mégis egyes vevők, akik nem szakítottak a fa terméséből.. komolyan rá kérdeznek hogy, maga itt dolgozik? Nem elég feltűnő e -kérdem én-a póló?A rikító színen a fekete felirat? Úgy tűnik nem.Nem első nem második esetet osztok meg veletek.Vagy a következő szitu..állok a bolt kellős közepén.És a vevő odamegy egy másik vevőhöz, hogy maga itt dolgozik? -kérdéssel.Egyszerűen nem tűnik fel neki, hogy két cm re-..ott áll valaki..a cég nevét hirdető felsőben..Miért, miért ?? Kísérletet fogok tenni arra, hogy azt hazudom hogy, nem én nem itt dolgozom.Meg fognak sértődni.Azoknak az embereknek akik ilyen kérdéseket tesznek fel, nincs humorérzékük.És rám fogják majd , hogy nem nyújtottam segítséget, meg különben is, és amúgy meg!

4 megjegyzés:

  1. :) Ez az Manó, add ki a mérged :D

    VálaszTörlés
  2. Hát ez sajnos tényleg így van, ahogy leírtad! Az eladókat semmibe veszik a vevők.
    Bejönnek és kimenne az üzletből köszönés nélkül, még azt sem hallják, meg hogy az eladó köszön, talán levegőből lennénk? Kíváncsi lennék, hogy az ö munkahelyükön, már ha van, ugyan ilyen stílusba nyomják?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon igazad van kis barátom. Le a bunkó főnökökkel is a világon.
    Tetszik ez a lehengerlő gúnyos elküldjük az embert kedvesen a pi...-ba :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mária, köszönöm örülök h szereztem pár mókás pillanatot Neked:)

    VálaszTörlés